Alla inlägg under juli 2007

Av jenny - 25 juli 2007 16:58

På resande fot igen....


Imorn ska jag först: ta hand om min hunds skogenbehov, sedan gå på skansen i jobbets tjänst, sen ska jag åka hem fort som sjutton, packa in mig och packning samt majsan i bilen, och därefter åka mot småland och skåneland med jess och tervgänget!


Jag har sett fram emot den här resan länge och det ska bli jättekul att se skånelands duktiga agilityekipage samt spännande att träffa min *förhoppningsvis framtida valps*  mamma och uppfödare :-)

Jippie!


Och om vi har riktig tur  hittar vi hem igen mellan regn och slask ;-)
Vi ska varje fall bo i stuga. Puh!


Vinkevink
/Jenny & Majsan på nya äventyr






Av jenny - 22 juli 2007 15:46


Så var man hemma från underbara dalarna. Varje gång jag är där vill jag flytta från stockholm...:-)


Första dagen slog vi till och VANN hoppklass 2! Jättenöjd för det kändes som ett bra lopp. Det flöt bra kan man säga. Dessutom var det stora startfält och i den konkurrensen kändes det superskojigt att få vinna!

Så nu blev vi uppflyttade till hoppklass 3. Känner mig inte direkt redo för det, gått för fort genom tvåan....men vi får se det som banträning nu i början och sätta nya mål!


Ahh den blev uppochner men jag orkar inte justera mer nu...:-)


Vi kom även 4:a dagen efter men med fem fel...i agilityklassen.
Kontaktfält har alltid varit vårt minsta problem. Har aldrig släppt igenom och hon har alltid veta vad hon ska göra. Tyvärr har hon nu kommit på att man kan hoppa kontaktfält...så vi diskade oss rejält på felfria lopp men taskiga kontaktfältsbeteenden...vi har inget att göra i klass 3 om hon har det beteendet. Så tills dess tänker jag dicka oss. Det vinner vi på i längden;-)


Vi körde även den inoff på lediga dagen där vi hade kommit typ femma för knappt någon gick runt. dock tog jag om kontaktfälten enligt planen och vi blev diskade..hehe

Tävlingsdjävulen ville köra vidare men tur jag har kloka gumman på min axel som bankar i mig lite förstånd..


Summasummarum: Nöjd, majsan mår bra av att vara en bit från banan


Lite glimtar från veckorna som gått...

Tre flickor som grillar marshmallows......

 

Kampen om butterbullen...förlåt mickan men jag kunde inte låta bli..hehehehe


 

 Lammfest på gotland...

 

Malin..en blivande star..på riktigt!

 

 Majsan badar..ovanligt;-)



Majsan "jobbar" hos underbaraste tant O....

Det var allt jag hann lägga in.
Nästa helg åker vi till skåneland samt småland. Ska hälsa på lite folk samt kolla in blivande valps mamma med familj. *Hoppas hoppas* på en valp....
Spännande och pirrigt!!!


Gonatt!

Jenny

Av jenny - 10 juli 2007 09:34


Nu är chokladtjyven hemma igen, tack och lov!
Hon hade enligt djurvårdaren varit mycket rädd och inte alls tillmötesgående vid medicinering *asg*..så sista kolet fick hon hemma.

Hon var så lycklig att se oss att ögonen höll på ploppa ut.

Dessutom hade hon varken kissat eller bajsat sen mamma lämnade henne kl halv tolv i natt puh! såå stressad stackars liteeeen:-)

Men nu verkar det bra...tydligen hade odm hört lite blåsjud och det är mindre bra. Får kolla upp det sen när hon är frisk igen.

Nu! Städa bil och komma ikapp- jobbat dagen igår och nattpasset...


/Jenny



Snorpan är på bagis efter att ha tagit en överdos svart choklad:-(


Dom skulle behålla henne över natten och över dagen..får inte ta i dom så jag får avvakta och hoppas på att hon blir bra. Men det löser sig!


/Jenny

Av jenny - 9 juli 2007 21:36


Tillbaka från helgens slaskagility *ler*

Är nöjd med helgens resultat och som vanligt kommer man på vad man vill träna på...vi vann en klass och nu är det jämt antal pinnar inför ev. uppflyttning....:-)


Vi dubbelnollade på lördagen (det ena kaotiskt räddarlopp med ok tid som bara räckte till en 8:e placering )och på söndagen körde maja en inframochtillbaka genom tunnlar grej och sprang sedan av och hämtade sin nya leksak. Helt överlycklig och övertygad om att hon var bäst, typ!
Smart matte....hunden har liksom bra minne..hehe

Sista loppet var lite småkaotiskt också med fem fel, vägran.
Problemet tror jag är att hon är så lyhörd kombinerat med att vi är orutinerade på banan i olika situationer. Flera gånger under banvandringarna fick jag tänka till och försöka lösa delar av banan as we go ungefär...;-)


Efter en blöt hemresa och en powernapsömn skulle jag upp och jobba och nu ska jag även jobba nattpasset...kommer sova som en sten!


Gonatt!


Ps. Vår klubb var GRYMMA i helgen, tog många många vinster samt placeringar. Vad bra ni är allihopa!!! GRATTIS!

Av jenny - 6 juli 2007 13:42


Och världens sötaste lilla snorpmaja sitter redan i bilen, sen kl halv tolv idag ;-)......så fort hon såg att jag började greja så stationerade hon sig för att inte råka bli glömd. *Söt*


Helgens mål: inte bli för blöt, hålla mig torr och skallen cool:-)

Av jenny - 3 juli 2007 17:53

Precis som Liza skrev så är namn som börjar på S komplicerade.

Exempel. Dex springer till däcket när hon ropar Dex....*ler*

Namn på S kan säkert förvirras och förväxlas med SITT, STANNA,STÅ,SLALOM OSV.....


Mitt favvonamn LUZ kan däremot bara förväxlas med långhoppet!


Åh jag vill så gärna den ska heta Luz. Varför ska det vara en S kull?!

Hur kan man kombinera S+Luz....Santaluz..fult!

Sol är även så mysigt...och fint. Trist att en annan bc heter Sol. Men om min heter Sol med kort o...som på spanska blir det inte helt lika ju.


Hjälp;-)


Sen är jag lite irriterad också...jag hjälper just nu två personer med byråkratiska ärenden. De som gör mig irriterad är deras totala hjälplöshet! Vad gjorde dom innan jag fanns? Plötsligt är dom handikappade och kan ingen svenska alls och vet ingenting om nånting. Hallå! Var försvann överlevnadsinstinkten?

Total avsaknad av jävlaranamma och lite överlevnadsinstinkt.

Plötsligt ska jag göra allt åt dom. Inte ens sin egen läkare kan hon tala med.

Ja i det ena fallet får jag faktiskt betalt, och jag är diplomatisk och stör mig inte offentligt åt det utan försöker påtala att hon får ringa och sjukskriva sig själv. Det kan ju inte jag göra!!!


Bättre anda....är att majsan var jätteduktig idag. Vi åkte förbi kista och svängde in på ett kortispass. Körde banan som var uppställd och förutom att hon rev och svår slalomingång så gick det perfa. Andra gången klarade hon slalomingången för då stod jag bättre till. Men slalomingångar är verkligen färskvara...hon var ganska bra på det innan men nu är det bortblåst!


Sen gjorde vi en hopp- threadle..helga du hade fått ståfräs *fniss*...så tight har jag aldrig sett henne hoppa. Hon slickade bommarna och ingen rivning!!......Tack helga för tipsen om position! (detta blev fel sist på gotland)...


Sen körde vi kort slalom och sen ut runt hopphinder eller med mig över hopphinder. alltså fyra pinnar och hoppet på tvärsen. Tanken var att öva vilken arm som svänger ut henne och vilken som tar in henne.

Nu när jag sitter och läser har jag förstått att jag kanske bör använda höger arm om jag är på högersida för att få hunden att gå på utsidan av hopphindret? sen byta arm ...

Jag gjorde tvärtom och hon gjorde inget annat än följde mig...


måste ut och testa.....


Sen kom jag på att enda gången det faktiskt gick var när jag gjorde en "push" (hjälp vilka uttryck) som tydligen är när man övervisar med vänster arm och vänster ben och typ står i vägen med benet....och det är väl bra för annars kan väl hunden flicka ut som jag förstått. nu blir det konsekvent. Men det kräver att jag är på plats dock:-)


 

Chao!







Av jenny - 1 juli 2007 18:47


Help me!

Om det blir en S-hund får ni gärna rösta om namnförslagen eller ge egna braiga förslag. Alla mottages varmt;-)


/Jenny

Ovido - Quiz & Flashcards